U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Belang NOB in dochter Canal+


HILVERSUM, 11 SEPT. Het Nederlands Omroepproduktiebedrijf (NOB) neemt een belang van 50 procent in Medialab S.A. in Parijs. Medialab is nu nog een volledige dochteronderneming van Canal+.

Medialab noemt zich wereldleider bij de toepassing van computergestuurde technieken voor animatiefilms. In Nederland is het werk van Medialab onder meer te zien in het dagelijkse programma op de abonneezender van Canal+ over nieuwe computerspelletjes. De opzet van Canal+ is om Medialab een zelfstandige positie te verschaffen door het aangaan van samenwerking met derden. Het NOB denkt zijn positie bij toepassing van virtuele technologie te versterken door het aandeel in Medialab. Bovendien sluit de deelneming aan bij de internationalisering van het bedrijf.

(ANP)

NRC Webpagina's
11 SEPTEMBER 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)