M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
VTM: verlies van 19 miljoen
Dat blijkt uit de jaarrekening van VTM, die het Belgische zakenblad Financieel Economische Tijd heeft kunnen inzien. Daling van de kijkcijfers en lagere reclame-inkomsten zijn de belangrijkste oorzaken van het verlies. Dat pakte in werkelijkheid nog hoger uit en liep op tot 819 miljoen frank. VTM kon de schade echter beperken door de verkoop van een herverzekeringsmaatschappij in Luxemburg, waardoor het nettoresultaat uitkwam op 348 miljoen. Zonder deze ingreep zou de onderneming een negatief eigen vermogen hebben gekend. De omzet daalde in 1996 met 22 procent tot 4,82 miljard frank. VTM heeft sterk te lijden onder concurrentie van VT4, een zusterbedrijf van het Nederlandse SBS6. Een VTM-monopolie op tv-reclamie werd onlangs door de Europese Commissie onwettig verklaard. (ANP)
|
NRC Webpagina's
30 JULI 1997
|
Bovenkant pagina |