U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Omroep volgt Oranje gedwee
De Rijksvoorlichtingsdienst gaat, na een eerder verbod, toch akkoord met uitzending van beelden van de Koninklijke Familie in een nieuwe AVRO-serie. Er gelden afspraken. De omroep loopt daarmee uit de pas met de gedrukte media.



NOS: houd taak NOB bij omroep
De NOS wil dat de 'uitzendstraat' van het NOB bij de aanstaande privatisering van dit facilitaire bedrijf van de omroepen, terug in handen komt van de gezamenlijke omroepen.



'Reclamecode niet aanscherpen'
Minister Sorgdrager (Justitie) is tegen aanscherping van de bestaande wettelijke middelen om aanstootgevende reclame te bestrijden.



Ruimte voor nieuw mobiel telefoonnet
Minister Jorritsma (Verkeer en Waterstaat) stelt ruimte beschikbaar voor een vierde netwerk voor mobiele telefonie. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie vanmorgen bevestigd.



Privatisering France Telecom maand uitgesteld
De Franse minister van Financiën Jean Arthuis heeft vanochtend aangekondigd dat hij met het oog op door president Chirac aangekondigde vervroegde verkiezingen heeft besloten de privatisering van France Telecom vier weken uit te stellen.



PTT: fraude met telefoonkaarten
PTT-Telecom heeft ,,enkele keren per jaar'' last van fraudeurs die telefoonkaarten zo aanpassen dat er onbeperkt mee gebeld kan worden.



Partners van Unisource: hechtere band
De overgebleven partners in het Europese telecommunicatieverbond Unisource, vorige week getroffen door het plotselinge vertrek van het Spaanse Telefónica, willen op termijn belangen nemen in elkaars aandelenkapitaal.



Reclame
Ondanks bezwaren van de omroepen die de uitzendingen van Nederland 3 verzorgen (VPRO, NPS en VARA), heeft het dagelijks bestuur van de NOS gisteren besloten op zondag een reclameblok te programmeren tussen het Jeugdjournaal en het jeugdprogramma Klokhuis. Volgens de NOS zorgt dat voor 8 tot 9 miljoen gulden aan extra STER-opbrengsten. Het nieuwe reclameblok is overigens gericht op de ouders en zal ,,geen eng speelgoed'' bevatten volgens NOS-voorzitter A. van der Louw gisteren. Het algemeen bestuur van de NOS moet het plan nog goedkeuren.



NRC Webpagina's
22 APRIL 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)