U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

ABN Amro moet telefonistes beter betalen


Het Scheidsgerecht voor het bankbedrijf heeft ABN Amro vrijdag in het ongelijk gesteld in het conflict dat de bank had met de medewerkers van haar call centre (telefonische dienstverlening).

Volgens de arbitrage-uitspraak behoren de diensten van het call centre tot de kernactiviteiten van de bank. Daarom maken de medewerkers aanspraak op arbeidsvoorwaarden conform de banken-CAO. ABN Amro heeft zich bij deze uitspraak neergelegd. Volgens het Scheidsgerecht wilde de bank ,,voornamelijk uit kostenoverwegingen'' voor het call centre niet de CAO maar in ongunstige zin afwijkende arbeidsvoorwaarden hanteren. ABN Amro bracht het call centre vorig jaar onder in een aparte onderneming waarvoor een CAO zou gelden met salarissen die 20 tot 25 procent lager zijn dan voor vergelijkbaar werk onder de banken-CAO.

NRC Webpagina's
3 MAART 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)