|
|
NIEUWS
TEGENSPRAAK
SUPPLEMENT
DOSSIERS
ARCHIEF
ADVERTENTIES
SERVICE
|
NIEUWSSELECTIE
|
Kabelbedrijf UPC betaalt klanten 1,5 miljoen
terug
Door een onzer redacteuren
UPC heeft voorts beloofd dat het vanaf 1 december op een andere manier reclame zal gaan maken voor zijn diensten. De kabelmaatschappij zal duidelijk maken dat de werkelijke snelheid van "snelle" internetverbindingen sterk kan variëren. In tegenstelling tot de telefoonkabel wordt de voor internet aangepaste tv-kabel gedeeld door meer gebruikers. Als veel mensen tegelijk internetten daalt de snelheid. Vanaf 1 mei 2001 wil UPC snelheden van internetverbindingen objectief kunnen meten. Gisteren werd duidelijk dat het kabinet vasthoudt aan een twee jaar durend monopolie voor kabelmaatschappijen. Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat dit sneller gebeurt. Het Kamerlid Halsema (GroenLinks) noemde UPC een " onversneden monopolist". De consument is volgens haar voor internetdiensten " uitgeleverd" aan kabelbedrijven als UPC. Staatssecretaris Van der Ploeg (Media) beklemtoonde dat snelle openstelling van de kabel niet mogelijk is. "De kabelsector is een markt in ontwikkeling. Wetgeving daarvoor bereid je niet in één, twee maanden voor. Bij telefonie is dat ook niet zo gegaan."
|
NRC Webpagina's 18 OKTOBER 2000
|
Bovenkant pagina |
|