U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

BNN nadert status van aspirant-omroep

Door een onzer redacteuren
RIJSWIJK, 27 MAART.Voor BNN, de organisatie van televisiemaker Bart de Graaff is de status van aspirant-omroep binnen handbereik. De Graaff heeft in drie maanden tijd 65.000 leden weten aan te trekken, 5.000 meer dan minimaal nodig is om een aanvraag in te dienen voor een C-omroep. Dat heeft de Graaff gisteren bekendgemaakt, voorafgaand aan een voetbalwedstrijd van NEC. BNN sponsort de eredivisieclub.

De Graaff is nu nog met zijn programma BNN te zien op het commerciële televisiestation Veronica. Hij streeft echter al langere tijd naar een eigen omroep binnen het publieke bestel. De omroep moet zich speciaal gaan richten op jongeren in de leeftijd van 15 tot 25 jaar. Volgens G. Timmer, uitvoerend producent van BNN, is gekozen voor deze doelgroep omdat er 'een gat ligt waar andere omroepen niet in zijn gesprongen'. Timmer: ,,Er spelen genoeg zaken onder jongeren waar op televisie nauwelijks aandacht aan wordt besteed - zelfmoord, aids, uitgaan, noem maar op. Wij zijn van plan daar uitgebreid op in te haken.'' De anderhalf uur televisiezendtijd die de nieuwe omroep in de toekomst moet krijgen is wat weinig voor langere items, erkent Timmer, maar daar is inmiddels al een oplossing voor gevonden. De Graaff is van plan een deel van de zendtijd op te sparen en te gebruiken voor een zestal thema-avonden over 'maatschappelijke onderwerpen die jongeren aanspreken'. De televisiemaker zelf hoopt via aandacht van de media de zendtijd verder uit te breiden. ,,Het zou het beste zijn als NEC de nacompetitie zou spelen,'' aldus de Graaff. ,,Dat is immers extra publiciteit voor BNN.''

NRC Webpagina's
27 MAART 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)