U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Telegraaf in betaaltelevisie


ROTTERDAM, 15 MAART. De Telegraaf begint nog deze maand met pay-per-view-televisie op het Amsterdamse kabelnet. Na een eerder mislukt project in de hoofdstad waarbij Philips en KPN betrokken waren, kunnen Amsterdammers vanaf 28 maart opnieuw via het kabelnet films bestellen en daarvoor apart betalen.

De exploitatie van de zes kanalen (bioscoopfilms en een kanaal met sexfilms) onder de naam MovieHouse wordt gedaan door de Media Groep West, die voor 75 procent in handen is van de Telegraaf. De Amsterdamse kabelexploitant A2000 bezit het resterende kwart van de aandelen. Volgens directeur H. Wolfert van A2000 gaat het om de eerste echte interactieve vorm van pay-per-view in Europa waarbij de films ,,net als in hotelkamers'' met behulp van de afstandbediening kunnen worden besteld. Bij andere initiatieven in bijvoorbeeld Den Haag en Utrecht moet daarvoor nog de telefoon gepakt worden. Wolfert zei te hopen dat behalve films vanaf het volgende seizoen ook live-wedstrijden van Ajax via hetzelfde systeem te bekijken zullen zijn.

De inhoudelijke betrokkenheid van De Telegraaf bij de kanalen beperkt zich volgens Wolfert tot promotionele activiteiten en het gebruik van de drukkerij. A2000 zorgt voor de decoder die kijkers ook nodig hebben om het huidige pluspakket te kunnen ontvangen. Dat werd vorig jaar gelanceerd om Sport7 te kunnen ontvangen.

NRC Webpagina's
15 MAART 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)