NIEUWSSELECTIE
KORTE
BERICHTEN
RADIO & TELEVISIE
MEDIA
|
Pretfabriek Endemol gaat van beursgang geen show maken
Endemol, het entertain- ment-bedrijf dat met succes-formules als
Goede Tijden Slechte Tijden en de Soundmixshow dagelijks
miljoenen aan de buis gekluisterd weet, wordt binnenkort beursfonds.
Maar geen gewoon beursfonds: het personeel is grotendeels onder de 30,
vaker vrouw dan man en een ondernemingsraad heeft Endemol niet. Niet
iedereen is gerust op het succes van de beursgang. Critici vrezen dat de
'pretfabriek' niet volwassen genoeg is om de beursgang aan te kunnen.
Die angst is niet terecht, vindt de directie. ,,We zijn van buiten
glamour en glitter, maar van binnen een strak geleid bedrijf.''
Telecomsector hekelt selectie Jorritsma
Tevreden met de komende concurrentie, maar ongelukkig met de
selectiemethode. Zo reageert de telecom-belangenorganisatie BTG op de
uitverkiezing van Enertel en Telfort, de twee ondernemingen die straks
naast PTT Telecom landelijk allerlei telecommunicatiediensten mogen
aanbieden.
Nuis wil kijkgeld naar draagkracht
Staatssecretaris Nuis (Media) wil dat de omroepbijdrage wordt verhoogd
om de publieke omroep minder afhankelijk te maken van de teruglopende
inkomsten uit reclame. Hij overweegt het kijk- en luistergeld
inkomensafhankelijk te maken. De omroepbijdrage is nu lager dan in
Nederlands buurlanden.
Kabelaars moeten meer voor Sport7 gaan betalen
Kabelmaatschappijen moeten Sport7 4,70 gulden per aansluiting betalen
als ze de zender in een pluspakket achter een decoder willen opnemen.
Die prijs loopt op tot 6,40 gulden per aansluiting naarmate een
kabelexploitant later in staat is decoders in de huiskamers te plaatsen.
Feyenoord gunt Sport7 hooguit een kwartiertje
Een samenvatting van maximaal vijftien minuten. Meer gunt Feyenoord het
commerciële tv-station Sport7 niet per competitie- of
bekerwedstrijd in De Kuip. De Rotterdamse club wil baas in eigen stadion
blijven.
|
NRC Webpagina's
24 OKTOBER 1996
|