U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

NVM: woningaanbod op Internet

Het uitzoeken van een koopwoning of een huurhuis kan vanaf maandag ook op Internet. Vanaf die dag zetten de makelaars van de Nederlandse Vereniging van Makelaars hun complete woningaanbod op Internet. Kopen via Internet kan voorlopig nog niet. Er zijn ongeveer 35.000 koopwoningen en huurhuizen bij de makelaars beschikbaar. In principe gaat elk nieuw aanbod op Internet, behalve als de aanbieder het per se niet wil. Het bestand wordt iedere dag ververst. Wegens technische redenen is voorlopig alleen het woningaanbod beschikbaar. Bedrijfspanden en agrarisch onroerend goed komen pas later, maar nog wel voor het einde van het jaar, beschikbaar.Het adres van de NVM op Internet is: http://www.nvm.nl.


Reclamecampagne Emotion mislukt

Het teleurstellende aantal bezoekers op de multimediabeurs Emotion in Amsterdam is te wijten aan de reclamecampagne. De mysterieuze campagne waarin een hoofdrol was weggelegd voor Star trek-held Dr. Spock was ,,te intelligent''. Dat heeft adjunct-directeur J. van Grondelle van Sony Nederland en voorzitter van het organisatiecomité gezegd. De eerste zeven dagen van de beurs meldden zich slechts 50.000 bezoekers. Met een stijgende lijn die inmiddels is ingezet, kan het totale bezoekersaantal dit weekeinde oplopen tot boven de 80.000. Duidelijk is dat het streefgetal van 200.000 mensen bij lange na niet wordt gehaald. In reactie op de slechte opkomst is Emotion zich in advertenties alsnog gaan presenteren als opvolger van de Firato, waar alleen audio en video was te zien. De RAI en het organisatiecomité beraden zich nog over de vraag of Emotion wel een vervolg moet krijgen. Het plan was de beurs iedere twee jaar te houden.


NRC Webpagina's
19 OKTOBER 1996


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)