NIEUWSSELECTIE
KORTE
BERICHTEN
RADIO & TELEVISIE
MEDIA
|
Brussel wil criminelen weren van Internet
De Europese Commissie heeft maatregelen voorgesteld tegen misbruik van
Internet voor criminele doeleinden als kinderporno en het verspreiden
van handleidingen voor gebruik van wapens. Volgens Europees commissaris
Bangemann moet de jeugd tegen schadelijke informatie worden beschermd en
gebruikers worden behoed voor berichten die zij als beledigend ervaren.
Parlement nu op Internet
De Tweede Kamer heeft sinds vanmiddag een eigen site op Internet. Op
Internet zijn straks onder meer recente brieven te lezen die ministers
en staatssecretarissen naar de Kamer hebben gestuurd. Ook de
schriftelijke vragen die Kamerleden aan bewindspersonen stellen worden
op Internet voor het publiek snel toegankelijk.
Sport7 verdwijnt van Haagse kabel
Sport7 verdwijnt in Den Haag per 1 november van de kabel. Dit heeft het
college van B en W besloten. De nieuwe sportzender zei gisteren het
besluit te betreuren en beraadt zich op juridische stappen.
'Reclamekanon' moet Philips-merk gezicht geven
Het vermogen van Philips om in te spelen op de wens van de consument
behoeft volgens Philips-president C. Boonstra ,,drastische
verbetering''. De Philips-topman heeft daarom top-reclameman G. Dufour
gevraagd de nieuwe functie van senior director of marketing te
vervullen. Dufour was in het verleden betrokken bij succesvolle
reclamecampagnes voor Gillette en Colgate-Palmolive.
Audax wil Het Parool als tabloid
Uitgever Audax wil het noodlijdende dagblad Het Parool overnemen. De
Stichting Het Parool, grootaandeelhouder van PCM Uitgevers en daarmee
eigenaar van de krant, acht het plan echter onhaalbaar.
|
NRC Webpagina's
17 OKTOBER 1996
|