NIEUWSSELECTIE
KORTE
BERICHTEN
RADIO & TELEVISIE
MEDIA
|
Kirch met Telefónica in digitale tv Spanje
De Duitse media-magnaat Leo Kirch heeft met de Spaanse
telefoonmaatschappij Telefónica een principe-akkoord bereikt over
het opzetten van een digitaal betaaltelevisienet. De Britse krant
Financial Times maakte vanmorgen melding van een joint
venture, waarin naar schatting 150 miljard peseta (2 miljard gulden)
zal worden geïnvesteerd.
Leegloop Spaanse café's dreigt door voetbal op tv
Een pact tussen televisiestations en clubs om nog meer voetbal op de tv
te brengen dreigt van Spanje een natie van zitzakken te maken. Een natie
waar restaurants en café's zes avonden per week uitgestorven
zullen zijn.
Toyota schrapt in België reclametekst
De importeur van Toyota in België heeft onder druk van de
extreem-rechtse organisatie Voorpost de reclamecampagne voor de
terreinwagen RAV4 aangepast. Op affiches was het Engelse woord
,,emotions'' te lezen. Organisaties als Voorpost verzetten zich tegen
het gebruik van het Engels in Vlaamse of Nederlandse
reclameboodschappen.
|
NRC Webpagina's
23 AUGUSTUS 1996
|