|
Industrie en zakelijke dienstverleners
|
Shell in heel Europa met gratis Internet
Door een onzer redacteuren
12Move (spreek uit one two move) is aanbieder van gratis Internettoegang en richt zich in het bijzonder op automobilisten, de voornaamste klantenkring van Shell. World Online levert de technische infrastructuur van 12Move, Shell zorgt voor de verspreiding van abonnementen via zijn benzinestations. Sinds oktober vorig jaar is 12Move actief als Internetaanbieder in Nederland, België en Denemarken. Het Verenigd Koninkrijk komt daar nu bij. Shell neemt een belang in World Online UK en wordt in Engeland de enige distributeur van Internetabonnementen van World Online en 12Move. Uiteindelijk willen Shell en World Online 12Move in heel Europa op de markt brengen. Shell heeft tankstations in alle Europese landen. World Online, dat in het voorjaar naar de Amsterdamse beurs gaat, is al actief in veertien landen en heeft ruim 1,2 miljoen abonnees. Shell stelt in een toelichting op de samenwerking met World Online dat het concern investeert in Internetdiensten omdat het verwacht dat Internet op termijn een ,,vitale rol'' in het leven van consumenten zal spelen. ,,Wij verwachten dat e-commerce steeds belangrijker wordt en dat onze tankstations daarbij een rol kunnen vervullen.'' Bestuursvoorzitter Nina Brink van World Online stelt in een reactie dat ze verwacht dat 12Move kan profiteren van de bekendheid van de merknaam Shell. ,,Mensen baseren hun keuze voor een Internetaanbieder op het vertrouwen dat ze in dat bedrijf hebben. Wij denken dat Shell een betrouwbaar merk is'', aldus Brink. In Nederland heeft 12Move concurrentie van andere aanbieders van gratis Internet, waaronder Zonnet (van Versatel en de Free Record Shop), Freeler (van de ING Groep), Het Net (van KPN Telecom), Wish, Wanadoo (France Telecom), Freeaccess (Castel), Noknok (Achmea), TMFWeb (Wegener) en MyWeb (Macintosh).
|
NRC Webpagina's 26 januari 2000
|
Bovenkant pagina |
|