U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.

NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE


Dossier Amerikaanse Verkiezingen 2000

Nieuws

Uitslagen

Kandidaten

Debatten

Voorrondes

Links

Een e-mail van Bush aan zijn vrienden

Door onze correspondent
WASHINGTON, 15 NOV. 'Help de Bush-overwinning beschermen' is de titel van de e-mail die de Bush- campagne aan tienduizenden aanhangers heeft gestuurd.

De Republikeinen hebben dringend geld nodig om het leger advocaten te betalen dat overuren maakt om het presidentschap voor de gouverneur van Texas te veroveren. De onoplettende supporters krijgen de gebeurtenissen van de afgelopen week nog even vanuit Texaans perspectief uitgelegd: "Op de verkiezingsavond won George W. Bush de meeste stemmen in Florida. Het verraste niet dat Al Gore's campagne niet blij was met het resultaat. Zij ontbood een schare advocaten naar Florida en lieten een lobbyist uit Washington in één dag drie miljoen dollar bij elkaar bellen om Al Gore's operatie in Florida te betalen.

"Het Gore-kamp accepteert helaas de telling van Verkiezingsnacht niet, noch de tweede computertelling, noch, in sommige gevallen, een derde computertelling. Zij willen nu tellingen met de hand, hoewel computertellingen nauwkeuriger en objectiever zijn. Bovendien willen zij alleen maar hertelling in districten die in grote meerderheid Democratisch zijn.

"Wij hebben het morele gelijk aan onze zijde. We staan op het punt te winnen. Maar wij hebben uw hulp nodig om de integriteit van de verkiezingsresultaten in Florida te verdedigen.

"klik hieronder om veilig een bijdrage te geven aan het Bush/Cheney Hertellingsfonds. Anders dan de Gore-campagne, die bijdragen accepteert waarvan zij herkomst en omvang niet wil onthullen, beperkt het Bush/Cheney Hertellingsfonds de bijdragen tot 5.000 dollar. De gevers zullen op onze website worden vermeld."

NRC Webpagina's
15 november 2000

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad