|
|
|
NIEUWSSELECTIE Dossier KLM
|
Beenruimte in de businessclass van KLM
Door een onzer redacteuren Op zijn vlucht eind november van Amsterdam naar Memphis in de Verenigde Staten kwam hij bedrogen uit. Geen extra beenruimte, geen nieuwe stoelen en geen rijsttafel te krijgen. Volgens de purser op die vlucht waren op dat moment slechts twee toestellen van KLM omgebouwd. Goldberg voelde zich bedrogen, schreef in totaal vijf brieven naar KLM en kreeg op geen van de brieven antwoord. Gisteren deed hij zijn verhaal voor de Reclame Code Commissie. KLM gaf verweer en over twee weken geeft de commissie uitsluitsel over het geschil. Volgens KLM is een 'disclaimer', de kleine lettertjes onderaan de advertenties, waarin staat: 'alle verbeteringen zijn zomer 2001 ingevoerd', gebruikelijk. Maar op internet bijvoorbeeld wordt de introductiedatum niet duidelijk vermeld. Een woordvoerster van KLM legt uit dat dit geen reclame- maar een communicatieuiting is aan de vaste klanten. Dan zijn kleine lettertjes niet nodig. Als Goldberg gelijk krijgt van de Reclame Code Commissie gaat hij, mogelijk samen met andere verongelijkte businessclass-passagiers, een rechtszaak aanspannen tegen de luchtvaartmaatschappij. Goldberg zegt te hebben betaald voor een product dat hij niet gekregen heeft. Daarom wil hij dat hij en zijn medestanders het prijsverschil tussen de economy- en de businessclasstickets vanaf oktober, terugkrijgen. Dat is per ticket vaak een verschil van enkele duizenden guldens. Zie de businessclass-aanbieding op de KLM-site. |
NRC Webpagina's 27 FEBRUARI 2001
|
Bovenkant pagina |
|