U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

'CZ-spotje misleidend'


AMSTERDAM, 21 FEBR. De Reclame Code Commissie vindt dat een spotje van CZ Zorgverzekering over verkorting van wachttijden bij ziekenhuizen "te absoluut en daardoor misleidend" is. Dat heeft de klager, het Maasziekenhuis in Boxmeer, bekendgemaakt.

In het betreffende spotje is een patiënt, meneer Faber, te zien die driemaal tevergeefs naar het ziekenhuis gaat. Hij moet daar een behandeling ondergaan, maar er komt telkens een spoedgeval tussen. In de laatste opname ziet de kijker dat niet langer een ander het spoedgeval vormt, maar Faber zelf. "Daarom zoekt CZ altijd naar het ziekenhuis met de kortste wachttijd. Zorg kan altijd beter", verschijnt er vervolgens in beeld.

De Reclame Code Commissie vindt dat een te mooie voorstelling van de bijdrage die de adverteerder kan leveren om wachttijden in Nederland te verkorten. (ANP)

NRC Webpagina's
21 FEBRUARI 2001


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad