NIEUWSSELECTIE
KORT NIEUWS
RADIO & TELEVISIE
MEDIA
|
'CZ-spotje misleidend'
AMSTERDAM, 21 FEBR. De Reclame
Code Commissie vindt dat een spotje van CZ Zorgverzekering over
verkorting van wachttijden bij ziekenhuizen "te absoluut en daardoor
misleidend" is. Dat heeft de klager, het Maasziekenhuis in Boxmeer,
bekendgemaakt.
In het betreffende spotje is een patiënt, meneer Faber, te zien die
driemaal tevergeefs naar het ziekenhuis gaat. Hij moet daar een
behandeling ondergaan, maar er komt telkens een spoedgeval tussen. In de
laatste opname ziet de kijker dat niet langer een ander het spoedgeval
vormt, maar Faber zelf. "Daarom zoekt CZ altijd naar het ziekenhuis met
de kortste wachttijd. Zorg kan altijd beter", verschijnt er vervolgens
in beeld.
De Reclame Code Commissie vindt dat een te mooie voorstelling van de
bijdrage die de adverteerder kan leveren om wachttijden in Nederland te
verkorten. (ANP)
|
NRC Webpagina's
21 FEBRUARI 2001
|