U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

Oproer in VS om 'Verleiding Eiland'


WASHINGTON, 11 JAN. Een nieuw tv-programma van de commerciële omroep Fox dat de trouw van paren op de proef stelt, heeft een storm van kritiek veroorzaakt in Amerika.

In de show, die gisteravond voor het eerst de lucht inging, worden vier paren die weliswaar ongetrouwd zijn, maar al wel een langdurige verhouding hebben overgeplaatst naar een Caraïbisch eiland. Gedurende twee weken worden de partners van elkaar gescheiden en omgeven met 26 schaarsgeklede en aantrekkelijke mannen en vrouwen. Na twee weken mogen de deelnemers kiezen: óf zij blijven bij hun bestaande partners óf ze gaan ervandoor met een van de sensuele eilandbewoners.

Conservatieve en religieuze groeperingen hebben het programma hevig aangevallen, maar volgens Fox-voorzitter Sandy Gruhow gaat de show niet over seks. "Dit is een programma dat de dynamiek van serieuze relaties exploreert. "

Maar Brent Bozell, de grondlegger van de pressiegroep Parents Television Council, noemde de show "een nieuw dieptepunt in de Amerikaanse amusementsindustrie". "De premisse van het programma - het voor de lol uit elkaar drijven van langdurige relaties - is een nieuw voorbeeld van hoe Amerika vandaag de dag het leed van anderen beschouwt als goedkope bron van vermaak." Fox heeft gezegd dat alle deelnemers zijn getest op geslachtsziekten en een paar dat zou meedoen is geschrapt toen bleek dat het een kind had. Mannelijke deelnemers zullen op het eiland onder anderen een Playboympdel en een schoonheidskoningin aantreffen. Voor de vrouwen is er een masseur. Het programma is geïnspireerd op het succes van 'Survivor'. (BBC)

NRC Webpagina's
11 JANUARI 2001


( a d v e r t e n t i e s )

Klik hier

Klik hier

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad