|
|
NIEUWS
TEGENSPRAAK
SUPPLEMENT
DOSSIERS
ARCHIEF
ADVERTENTIES
SERVICE
|
NIEUWSSELECTIE
|
Superweb bankroet, diensten gestaakt
Superweb eiste in verband met de problemen van Eneco een vergoeding van 150 miljoen gulden voor imagoschade en gederfde inkomsten. De zaak met Eneco werd geschikt, nadat dit nutsbedrijf een kort geding verloor en op straffe van een boete die kon oplopen tot vijftig miljoen gulden werd veroordeeld te voorzien in voldoende telefooncapaciteit. Eneco gaf de schuld van het capaciteitstekort aan KPN, dat niet voldoende lijnen kon leveren. Weer later riep de Consumentenbond op geen abonnement te nemen totdat de internetaanbieder de zaak op orde had. Klanten van Superweb kregen de toezegging dat zij hun geld zouden terugkrijgen. Het is niet duidelijk of er nog een doorstart komt en of abonnees hun geld terugkrijgen. Flat-fee, zoals een abonnement zonder telefoontikken wordt genoemd, behoort met het verdwijnen van Superweb niet tot het verleden. Internetaanbieder Zon heeft recentelijk aangekondigd met een dergelijk abonnement te willen beginnen.
|
NRC Webpagina's 15 DECEMBER 2000
|
Bovenkant pagina |
|