U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  R A D I O  &   T E L E V I S I E
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 


S e l e c t i e


Televisie

Radio

T V   V O O R A F :
Trouwen tot de rechter ons scheidt
De Nederlander kent steeds minder gewicht toe aan het huwelijk. Op de vraag 'wat vindt u het belangrijkste in uw leven?' antwoordde 34 procent van de bevolking in 1966 nog 'de echtverbintenis'. Dertig jaar later is dit percentage geslonken naar 13 procent.


T V   V O O R A F :


Een onschuldige Alice in de Efteling
Een Chinese schrijfster, opgegroeid in communistisch China, heeft mij eens verteld wat zij dacht toen zij in Hongkong voor het eerst iemand Coca Cola zag drinken. Men had haar altijd bezworen dat het vergif was, slopend voor de werkende klasse, en haar eerste reactie was verbazing dat de mensen er blijkbaar niet aan doodgingen. En daarna, toen ze het zelf probeerde, dat de smaak nogal tegenviel.


F I L M   V O O R A F :


Welkom op Aarde
De jodelende cowboy Slim Whitman verwierf in de jaren zestig enige bekendheid met de onnavolgbare tranentrekkers I'm Casting my Lasso Towards the Sky en There's a Rainbow in Ev'ry Teardrop.


W E E K B L A D E N :


Malaise bij de opinieweekbladen
Oplages lopen terug, hoofdredacteuren en uitgevers vertrekken en het publiek kiest voor special interest bladen. Het gaat niet goed met de opinietijdschriften. "PCM zou de Weekbladpers moeten kopen en de redactie van Vrij Nederland het Volkskrant Magazine laten maken."


NRC Webpagina's
14 OKTOBER 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad