U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
24/7 Media Europe ad
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

AOL met Docomo

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 27 JULI.Docomo, het Japanse mobiele telecomconcern, en America Online (AOL), de Amerikaanse internetaanbieder, zijn naar verluidt in gesprek over een alliantie. AOL zou daarmee zijn tot nu toe bescheiden positie op de Japanse markt aanzienlijk kunnen versterken. Docomo op zijn beurt zou via AOL zijn Japanse succes met mobiel internetten kunnen exporteren naar de rest van de wereld.

Docomo's succes in Japan berust op een eigen standaard (i-mode) die qua snelheid en gemak vergelijkbaar is met GPRS, de standaard die in Europa nog moet worden ingevoerd en de voorloper is van UMTS, de derde generatie mobiele telefonie. Docomo heeft via zijn belang in KPN al een bruggenhoofd in Europa. AOL Europe is in Europa de tweede internetaanbieder, maar ver achter T-Online, de nummer 1, dat in handen is van Deutsche Telekom.

NRC Webpagina's
27 JULI 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad