U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Na ABN Amro wordt ook ING actiever op internet

Door onze financiële redactie
ROTTERDAM, 18 SEPT. In navolging van ABN Amro gaat ook het financiële concern ING zoveel mogelijk producten en diensten via internet toegankelijk maken. Door dit computernetwerk verandert de financiële wereld enorm, zo zegt ING- bestuursvoorzitter Van der Lugt in het personeelsblad ING Nieuws.

"Nieuwe methoden en technieken zijn in de afgelopen jaren snel ingeburgerd geraakt. Via de Postbank heeft ING een voortrekkersrol gespeeld in directe distributie via post, telefoon en computer", aldus Van der Lugt. Maar de concurrentie zit niet stil en daarom moeten volgens hem alle ING-onderdelen via internet actief worden.

Toevalligerwijze maakte de Europese verzekeringsmaatschappij Ineas Insurance Company gisteren bekend zich via internet op de Nederlandse consument te zullen richten. De maatschappij claimt de eerste verzekeraar in Europa te zijn die is opgezet om via internet producten te verkopen.

In de zomer maakte ABN Amro bekend 'standaard-producten' (zoals eenvoudige leningen) via internet te gaan verkopen. De bank wil op deze manier actiever de Europese markt bewerken, nu internationale acquisities moeilijk te realiseren zijn.

Ook ING kijkt meer naar Europa. Het concern en de raad van bestuur hebben een nieuwe organisatiestructuur gekregen om beter te kunnen inspelen op de eenwording van de Europese financiële markt. Ook ING Nederland en ING België (onder meer BBL) vallen voortaan onder ING Europa. "Als wij deze kansen willen benutten, zullen we in de verschillende landen in Europa moeten samenwerken als één geïntegreerd bedrijf", zegt Van der Lugt.

NRC Webpagina's
18 SEPTEMBER 1999


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)