M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Yahoo brengt video op pc
Door onze correspondent
Broadcast.com, gevestigd in Dallas, biedt Internetgebruikers video via zijn website. Door de overname kan Yahoo het gebruik van multimedia op Internet in een stroomversnelling brengen. Daarmee komt de versmelting van pc en tv weer een stap dichterbij. Mogelijk kunnen gebruikers binnen afzienbare tijd films via Yahoo bekijken. Broadcast.com ging naar de beurs in juli en kreeg veel bekendheid door via Internet de tweede ruimtevlucht van John Glenn uit te zenden en ook een modeshow van lingeriefabrikant Victoria's Secret. De transactie is ook belangrijk omdat door het gebruik van bewegende beelden Internet ook aantrekkelijker wordt voor adverteerders. Nu zijn adverteerders vaak nog terughoudend omdat ze niets zien in de aan en uit knipperende spandoeken op het scherm. ,,Als advertenties niet bewegen zijn ze een verwaarloosbare factor'', zegt analist Abishek Gami van William Blair & Co in Chicago.
|
NRC Webpagina's
2 APRIL 1999
|
Bovenkant pagina |