U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Nieuwe omroep BNN 'gemiddeld' bekeken


HILVERSUM, 7 SEPT. De eerste televisieavond van de nieuwe publieke jongerenomroep BNN heeft 885.000 kijkers getrokken. De kijkers waardeerden het programma, dat humor, informatie en entertainment bevatte, met een 6,7. Volgens een woordvoerder van de dienst Kijk- en Luisteronderzoek (KLO) is dat rapportcijfer ,,gemiddeld'' voor een nieuw programma.

De zondagavond van BNN, die een klein uurtje duurde, behaalde een gemiddelde kijkdichtheid van 6,3 procent. Dat betekent dat van alle Nederlanders van zes jaar en ouder 6,3 procent de uitzending heeft gevolgd. Het marktaandeel bedroeg 16 procent, wat betekent dat van alle Nederlandse televisiekijkers 16 procent heeft gekeken.

Het best bekeken onderdeel was Repo, een reportage waarin voorzitter Bart de Graaff de mogelijkheden voor Nederland onderzoekt om België binnen te vallen. Aanleiding hiervoor was een grap die de nieuwe minister van Defensie F. de Grave had gemaakt bij de installatie van het nieuwe kabinet. Dit onderdeel trok 1.010.000 kijkers, een kijkdichtheid van 7,2 procent, en een marktaandeel van 19 procent.

BNN zegt ,,tevreden'' te zijn over de kijkcijfers. ,,Als je kijkt naar het soort programma, eentje met een satirisch sausje, dan vind ik 6,7 een normale waardering. Ook over de kijkdichtheid klagen we zeker niet'', meldt vice-voorzitter Gerard Timmer.

Wat de toekomst betreft kan het volgens hem twee kanten opgaan. ,,Er heeft natuurlijk een aantal nieuwsgierige mensen gekeken dat nog kan afhaken. Aan de andere kant zullen mensen er vandaag over praten.'' Timmer voorziet dat met name jongeren tussen de 13 en 19 jaar BNN spoedig zullen vinden. (ANP)

NRC Webpagina's
7 SEPTEMBER 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)