U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS 
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

CD-VERKOOP

Campagne 'provocatief'


Het college van procureurs-generaal noemt de campagne rond Borsato's nieuwe cd een ,,provocatief reclame-offensief'' en overweegt de standaardboete te verhogen. Woordvoerder Simonis: ,,Het kan niet zo zijn dat de platenzaken breed lachend de wet overtreden, en dat wij niks doen.''

M. Hofstede van Polydor, de platenmaatschappij van Marco Borsato, betreurt het optreden van het openbaar ministerie. Vorig jaar lanceerde het bedrijf de cd 'De waarheid' op dezelfde manier; 123 winkels verkochten toen in één nacht 600.000 cd's. ,,De detaillisten wilden dit jaar graag weer meedoen. Ik neem aan dat ze ervan op de hoogte zijn, dat ze toestemming nodig hebben van de gemeente.''

Volgens R. Hermans van Free Record Shop is er ,,paniek in de tent''. Van de honderveertig filialen die vannacht open gaan, hebben er ,,een groot aantal'' geen toestemming. ,,De gemeentes hadden toegezegd de verkoop oogluikend toe te staan. Het openbaar ministerie verhindert dat nu.''

Free Record Shop is volgens hem gedwongen een ,,creatieve oplossing'' te vinden, om de consument niet teleur te stellen.

NRC Webpagina's
13 AUGUSTUS 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)