U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Interesse in strijd stijgt


ROTTERDAM, 1 MEI. Pas kort voor de verkiezingen krijgen kiezers echt belangstelling voor de strijd tussen de partijen. Dat blijkt uit de bezoekcijfers van de nationale verkiezingssite. De site, die sinds half februari open is, trok lange tijd gemiddeld zo'n 700 bezoekers per dag. Alleen rond de gemeenteraadsverkiezingen van 4 maart vond een opleving plaats naar het viervoudige.

Pas op maandag 20 april liep het aantal bezoekers ineens op naar circa 1.500 per dag. Inmiddels ligt dat nog duizend hoger. Bezoekers zijn duidelijk geïnteresseerd in politiek: gemiddeld blijven ze twaalf minuten op de site en raadplegen ze zo'n twintig pagina's per persoon.

Tot het openen van de stembureaus op woensdagochtend is er nog gelegenheid om mee te doen aan de prijsvraag: voorspel het aantal zetels dat elke partij verwerft. Er is onder meer een palmtop computer te winnen.

De nationale verkiezingssite is te vinden op www.verkiezingen.net

NRC Webpagina's
1 MEI 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)