M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
(Foto Rien Zilvold) Op de site wordt het verhaal van de onderduik en het verraad van de Duits-joodse familie Frank verteld en zijn fragmenten uit het Dagboek te lezen. Wevers werkt als Internet en multimedia designer bij Lost Boys, een bedrijf dat gespecialiseerd is in interactief ontwerpen. De naam is ontleend aan het sprookje Peter Pan. De medewerkers (m/v) van Lost Boys weten zich net als in het sprookje uit iedere moeilijke situatie te redden, belooft het bedrijf. Wevers studeerde grafische vormgeving op de kunstacademie Minerva en volgde daarna een multimedia-opleiding. Ook het ontwerp van Macropolis, een driedimensionale virtuele winkelstad, is van Wevers. Op de cd-rom Macropolis bieden ongeveer 150 bedrijven hun producten aan die via Internet besteld kunnen worden. Wevers gelooft in de combinatie van beide media: ,,Cd-roms kunnen via Internet geactualiseerd worden. De interactie op een cd-rom kan wel veel complexer zijn. Je kunt sliders, pulldowns, inschuifmenu's, 3D knoppen met animatie en allerlei speciale effecten gebruiken. Daar is Internet nu nog te traag voor.''
Zie ook in deze serie:
Marianne van den Boomen (17 februari 1998)
Alfred Marseille (16 februari 1998)
Mieke Gerritzen (12 februari 1998)
Barbara de Machula (11 februari 1998)
Barry
Schwarz (10 februari 1998)
Marjolijn Ruyg (9 februari 1998)
|
NRC Webpagina's
19 FEBRUARI 1998
|
Bovenkant pagina |