U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Commerciële lokale radio in opmars
Lokale commerciële radiostations zullen binnen afzienbare tijd via de FM kunnen gaan uitzenden. Ze krijgen dan toegang tot een veel groter en jonger publiek. Geduchte concurrentie voor de publieke omroepen.



Van Kooten stapt uit Endemol
Willem van Kooten heeft zijn belang van 5 procent in Endemol Entertainment verkocht. De ooit als Joost den Draaijer bekende zakenman blijft wel commissaris bij het mediaconcern. Van Kooten gaat de opbrengst van zijn belang - tegen de huidige beurskoers 75 tot 80 miljoen gulden - investeren in een golfcomplex in de Portugese Algarve ,,en in een paar andere projecten''.



Microsoft in opleidingen
Microsoft investeert dit jaar tien miljoen gulden in de opleiding van IT-specialisten in de Benelux. Met de investering, die deel uitmaakt van het wereldwijde programma Skills 2000, hoopt de Amerikaanse softwarefabrikant een einde te maken aan het tekort aan gekwalificeerd personeel.



Niets vragen, niets zeggen
'Boysrch' was de schuilnaam waarmee de 36-jarige marineofficier Timothy McVeigh via zijn provider America Online (AOL) op Internet surfte. In zijn digitale profiel stond dat hij homoseksueel was. Een verwijzing naar zijn echte naam of beroep was er niet.



Achter het web (2)
Naast zijn rechtenstudie werkte Barry Schwarz (28) als free lance vormgever en barkeeper. Het ontwerpen won het van de juristerij en de horeca.




,,Binnenkort na te lezen op mijn homepage'', smaalde Freek de Jonge in zijn oudejaarsconference - met luide lachsalvo's als resultaat. Ook Wim T. Schippers (in de Nationale Wetenschapskwis) kreeg de lachers op zijn hand met relativerende verwijzingen naar Internet. Terughoudendheid m.b.t. Internet oogst blijkbaar een opluchtend soort plezier; de ban van het moeten meegaan met de tijd wordt doorbroken. Kijk op www.nrc.nl in De Draad.

NRC Webpagina's
10 FEBRUARI 1998


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)