M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Universiteit begint met soap-colleges
Door een onzer redacteuren
Wekelijks zal een medewerker van Endemol een college geven, dat vervolgens door een docent van de universiteit in een wetenschappelijk kader zal worden geplaatst. Ook de directeuren van het bedrijf, John de Mol en Joop van der Ende, zullen een college verzorgen. Ongeveer 25 studenten communcatiewetenschap kunnen aan de 'masterclass' deelnemen. Aan het slot van de reeks moeten zij een zogeheten 'eind-paper' van vijftien kantjes schrijven. De collegereeks is een initiatief van L. van Zoonen, universitair hoofddocent bij de vakgroep communicatiewetenschap. ,,Het is ons algemene beleid om de relatie met de praktijk te versterken, zonder dat we een hogere beroepsopleiding willen worden'', zegt zij. ,,In de praktijk blijkt evenwel dat veel van onze studenten na hun afstuderen bij bedrijven als Endemol terecht komen'', voegt zij er aan toe. Een woordvoerder van Endemol toont zich verheugd over het initiatief. ,,Er bestaan veel vooroordelen en misverstanden over ons bedrijf. Over Endemol wordt soms gesproken in negatieve termen als 'pretfabriek', terwijl bijvoorbeeld bij het maken van soaps buitengewoon veel vakmanschap komt kijken. Je moet geen mogelijkheid voorbij laten gaan die misverstanden weg te nemen. Studenten zijn daarbij een heel belangrijke doelgroep.''
|
NRC Webpagina's
17 SEPTEMBER 1997
|
Bovenkant pagina |