U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Noordzee wil ook in tv-station

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 17 JAN. Radio Noordzee Nationaal (RNN) wil per 1 mei beginnen met tv-uitzendingen. TV Noordzee wordt, net als Radio Noordzee Nationaal, onderdeel van PubliMusic, onderdeel van multimediaconcern Strengholt. Woordvoerster Jerney Kaagman heeft dat vanochtend bekendgemaakt.

Noordzee wil van start gaan met uitzendingen van een uur per dag en tracht in eerste instantie een kanaal te delen met een zender die niet de hele dag uitzendt. Over investeringsbedragen zijn geen mededelingen gedaan.

TV Noordzee wil muziekprogramma's uitzenden van het type 'middle of the road', aldus Kaagman, anders dan Music Factory en MTV bestemd voor een breed en niet uitsluitend jeugdig publiek. De nieuwe zender zal geheel draaien op reclame-inkomsten. Volgens Kaagman heeft de muziekindustrie grote belangstelling voor zo'n zender.

Noordzee dient vandaag een aanvraag voor het tv-station in bij het Commissariaat voor de Media. Wegens gebrek aan ruimte op het kabelnet heeft Noordzee contacten gelegd met Euro7 en SBS6. Noordzee heeft gisteren een oriënterend gesprek gehad met de Vecai, de overkoepelende organisatie van kabelexploitanten, over een zogeheten modelovereenkomst.

Volgens Kaagman besteden de media te weinig aandacht aan Nederlandse en internationale muziek voor een breed publiek. Alleen de programma's Nederland Muziekland (Veronica) en Let's make music (TROS) besteden volgens haar aandacht aan dit amusementssegment. Uit het succes van Radio Noordzee Nationaal valt volgens Kaagman af te leiden dat zowel bij de Nederlandse muziekindustrie als bij het publiek belangstelling bestaat voor meer van dit soort programma's.

NRC Webpagina's
17 JANUARI 1997


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)