U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORTE BERICHTEN  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

PTT breidt service uit met nieuw belsysteem

Door een onzer redacteuren
DEN HAAG, 11 DEC. Iedere telefoonabonnee van PTT Telecom kan vanaf mei volgend jaar gebruik gaan maken van een gratis voicemailbox, een antwoordsyteem dat werkt via de telefooncentrale. Het systeem voorziet er in dat in de "box' van de gebelde een boodschap kan worden ingesproken en later door de gebelde gratis kan worden afgeluisterd door het intoetsen van een sterretje en een nummer.

Wanneer de abonnee vanaf een ander dan zijn eigen nummer de mailbox wil afluisteren moet hij gebruik maken van een pincode. Hij heeft bovendien de mogelijkheid om de mailbox naar believen gesloten te houden.

Het voicemailsysteem dat PTT Telecom aanbiedt is voor de ontvanger van boodschappen gratis. Maar de opbeller, wiens boodschap wordt opgenomen nadat de telefoon een aantal keren is overgegaan, moet wel betalen. Nog niet duidelijk na hoeveel maal overgaan de mailbox kan worden ingesproken en of dat aantal kan variëren. Het inspreken van boodschappen en het beantwoorden daarvan zal PTT Telecom extra gesprekken en inkomsten opleveren.

De voicemailbox is overigens al langer een service waarvan abonnees van mobiele telefoons gebruik kunnen maken. Zij betalen overigens wel voor het afluisteren van de voicemailbox.

Directeur B. Verwaayen van PTT Telecom kondigde dit nieuwtje gisteren aan als een van de manieren waarop zijn bedrijf probeert de dienstverlening aan de klanten te verbeteren. De toenemende concurrentie op de telecommunicatiemarkt dwingt PTT Telecom tot dit soort acties.

Met het oog op krimpende marges en de agressieve concurrentie gaat PTT Telecom de komende tweeënhalf jaar de eigen organisatie drastisch omgooien om kosten te sparen. De organisatie wordt sterker op verkoop en marketing gericht.

Circa de helft van het personeel (15.000 mensen) binnen het bedrijf krijgen hierdoor andere werkplekken en functies.

Halverwege volgend jaar zal PTT Telecom de abonnees ook keuzepakketten gaan aanbieden. De telefoonklanten kunnen dan kiezen uit verschillende tarieven. Iemand die weinig belt kan dan bijvoorbeeld opteren voor een relatief lage abonnementsprijs en dure tikken, terwijl iemand die veel belt juist voor het omgekeerde zal kunnen kiezen.

NRC Webpagina's
11 DECEMBER 1996


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)