|
Gezondheid bewoners en bergers Betekenis parlementaire enquête
Profiel over de Bijlmerramp |
Wie wisten van de explosieve lading in El Al-toestel
Door een onzer redacteuren Dit zijn ze:
A. van Liere: directeur van Luchtverkeersbeveiliging (LVB). De LVB vormde op dat moment een onderdeel van de Rijksluchtvaartdienst (directoraat-generaal van het ministerie van Verkeer en Waterstaat). Sinds 1 januari 1993 is de LVB opgegaan in de zelfstandige Luchtverkeersleiding Nederland. G. W. Knook: voorlichter van de LVB. Is onlangs met pensioen gegaan. Th. L. Croon: op het moment van de ramp was hij hoofd van LVB-station Schiphol. Deze afdeling begeleidt het vliegverkeer in de omgeving van Schiphol tot kort voor de landing en vanaf vlak na de start. T. Polman: hoofd LVB-station Schiphol. Dit is de algemene verkeersleiding die het vliegverkeer in het Nederlandse luchtruim regelt tot een hoogte van ongeveer 7 kilometer. D. Hendriks: assisitent-verkeersleider. Hij werkte op de avond van de ramp samen met Polman op het LVB-station Schiphol. J. de Waard: was tot 1993 directeur-generaal van directoraat voorlichting van Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Mr J.W. Weck: voormalig directeur-generaal van directoraat Rijksluchtvaartdienst van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Hij is nu directeur-generaal van directoraat Telelcommunicatie en Post. J. Diepenbrok: duty manager van Luchthaven Schiphol. Direct na de ramp was hij verantwoordelijk voor de operationele leiding op de luchthaven.
|
NRC Webpagina's 5 FEBRUARI 1999
|
Bovenkant pagina |
|