U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
24/7 Media Europe ad
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

Sony met Docomo in zee

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 2 AUG. Het Japanse elektronicaconcern Sony en het Japanse mobiele telecombedrijf Docomo bundelen hun krachten. Via Playstation van Sony en de webmobieltjes van Docomo zullen spelletjes, muziek en films worden aangeboden.

Dit zal ook al mogelijk zijn met de huidige mobiele telefoons van Docomo, waarmee intussen bijna 10 miljoen gebruikers in Japan op 15.000 micro-sites van internet kunnen surfen. Beide bedrijven willen hun samenwerking uitbreiden naar de zogeheten derde generatie mobiele telefoons, die al in mei volgend jaar in Japan beschikbaar komt (in Europa pas in 2003).

Bovendien willen beide concerns een kabeltje op de markt brengen waarmee het webmobieltje op Playstation kan worden aangesloten. Gebruikers die via hun mobieltje naar een spelletjessite op internet gaan en daar bepaalde stripfiguren kiezen en naar hun smaak aanpassen, kunnen deze gegevens vanaf hun mobieltje naar hun eigen spelletjesmachine thuis downloaden. Sony heeft inmiddels 77 miljoen Playstations verkocht.

Sony was al eerder van plan zijn Playstation toegangelijk voor internet te maken, maar heeft nu duidelijk gekozen voor mobiel internetten, dat in Japan een weergaloos succes is en het land een grote voorsprong op het Westen heeft gegeven. Docomo voorspelt eind dit jaar 17 miljoen Japanse gebruikers te hebben van de mobiele internettelefoon i- mode.

Analisten verwachtten al geruime tijd dat de Japanse (en Zuid-Koreaanse) consumentenelektronica-industrie zich vroeg of laat zou verbinden met Docomo.

NRC Webpagina's
2 AUGUSTUS 2000


( a d v e r t e n t i e s )

24/7 Media Europe ad

24/7 Media Europe ad

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad