M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Prijs verkeerd gezet, Parool goedkoper
Door onze Amsterdamse redactie
De 55 cent verschil was geen reclame-actie, geeft de krant toe, maar een foutje bij de drukkerij. ,,Dit was incidenteel - hopen wij'', zegt E. Koekenbier namens de hoofdredactie. ,,Beneden in de zetterij is een verkeerde prijs ingeplakt.'' Zij had het verschil zaterdag zelf niet gemerkt. ,,Ik heb gewoon met 2,50 betaald en ik kreeg ook niks terug.'' Andere wederverkopers maakten hun klanten er wel attent op: ,,U heeft geluk vandaag.'' Het zetfoutje kan eigenaar Perscombinatie-Meulenhoff tussen de 9.500 en de 10.000 gulden kosten. De losse verkoop op zaterdag is zo'n 17.000 18.000 exemplaren. De wederverkopers rekenen daarvan achteraf met de uitgever af wat zij hebben verkocht. Het Parool kan het geld slecht missen. Het op Amsterdam georiënteerde dagblad verkeert al jaren in de rode cijfers. Volgens ingewijden verliest de krant jaarlijks zo'n 15 miljoen gulden. De directie van PCM wil fors bezuinigen op het blad. Er zouden twintig arbeidsplaatsen op de redactie moeten verdwijnen en in totaal 7,5 miljoen gulden moeten worden bezuinigd.
|
NRC Webpagina's
12 AUGUSTUS 1996
|
Bovenkant pagina |