M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Planet Internet pas in '97 uit de verliezen
Door een onzer redacteuren
Veltenaar, inmiddels de derde directeur van Planet Internet, waarschuwde gisteren tijdens de presentatie van een nieuwe marketingcampagne voor te hoog gespannen verwachtingen. Op dit moment verdient volgens hem niemand nog aan Internet, ,,behalve de congrescentra en bijbehorende hotels die symposia over het onderwerp organiseren''. Het nog geen jaar oude Planet Internet _ een joint venture van KPN Multimedia, De Telegraaf, Wegener Arcade en Quote Media _ is met 30.000 abonnees een van de grotere Internet-aanbieders van Nederland. Dat aantal moet volgens Veltenaar aan het einde van het jaar zijn verdubbeld. Op dit moment "surfen' volgens schattingen circa 500.000 gebruikers eens per week over het computernetwerk. In de nieuwe marketingcampagne wil Planet Internet zich niet alleen richten op "computerfreaks', maar ook op de "digibeten' _ Internetgebruikers die extra ondersteuning nodig hebben om het net op te gaan.
|
NRC Webpagina's
30 MEI 1996
|
Bovenkant pagina |