|
|
Uitgevers openen website
Door een onzer redacteuren
Dat hebben de drie mediabedrijven vanmorgen bekend. Samen richten ze onder de naam Spott Multichannel een gezamenlijke onderneming op, waarin de uitgever van de Libelle en de Nieuwe Revu, VNU, een belang van 40 procent krijgt. De Holland Media Groep (HMG), het moederbedrijf van RTL4, RTL5 en Veronica, en PCM, uitgever van Trouw, Algemeen Dagblad, de Volkskrant en NRC Handelsblad, krijgen ieder een belang van 30 procent. VNU heeft in februari al een eerst versie van de Spott-website gelanceerd. Vanaf mei zal die worden uitgebreid met de rubrieksadvertenties ('3 in 1 mini's' en 'treffers') uit de dagbladen van PCM. HMG ondersteunt de website met een dagelijks televisieprogramma dat vanaf 31 juli 's middags op RTL4 wordt uitgezonden. VNU zal reclame maken voor de website in zijn tijdschriften. PCM doet hetzelfde in zijn kranten. Directeur Dick van de Graaf van de Holland Media Groep verwacht veel van de combinatie van Internet en televisie. ,,Ons televisieprogramma vormt de etalage voor de Internetsite en zal het gebruik ervan aanjagen'', aldus De Graaf in een verklaring. De drie initiatiefnemers steken samen op jaarbasis 25 miljoen gulden in Spott. Eind 2000 verwacht Spott aan zo'n 60 mensen werk te bieden. Als de website in Nederland succesvol is, wil Spott uitbreiden naar andere landen.
|
NRC Webpagina's 17 april 2000
|
Bovenkant pagina |
|