WERELDWEB
HET WEBVERHAAL
UW BIJDRAGEN
>Overzicht
alle bijdragen
|
Van: "Kler, Nicki de" <Nicki_de_Kler@epson-europe.com>
Datum: Donderdag 13 maart 1997 17:16
Reactie op Ton op de Weegh
Ik ben misschien van een jongere generatie dan meneer Op de Weegh (24
jaar), ik kan me in ieder geval herinneren dat wij op de middelbare
school computerles kregen. Zo'n 20 computers waren er, voor 1600
leerlingen, en eerlijk gezegd heb ik hierin nooit een probleem
gezien.
Op school wordt van je verwacht iets te leren over het leven, over het
verleden, over verschillende wetenschappen. Maar waarom iedere
scholier voorbereiden op
een toekomstige baan met alle multi-media toeters en bellen eraan,
terwijl misschien maar 20% van hen daar daadwerkelijk intensief mee te
maken krijgt?
Onlangs hoorde ik iemand in het NOS journaal verkondigen dat iedere
scholier minstens over een notebook/laptop moest beschikken. Weet zo'n
keuveltante wel wat dat kost, vraag ik me dan af. 4500 gulden per
scholier, maal honderduizenden? Een vrachtwagenchaffeur, kapster,
winkelbediende, putjesschepper (noem maar op) - wat moet die met die
heftige computer-kennis?
Van de andere kant is het ook zo, dat vele pappa's en mamma's thuis
een leuk homecomputertje hebben, of de kids een fijne spelcomputer
voor hun verjaardag cadeau doen. Al spelenderwijs leert zo'n kind dan
thuis toch wel hoe het werkt!
Ik ben van de HBO gekomen met als enige computerkennis WordPerfect 5.1
(omdat dat op die school gebruikt werd). Nu werk ik met MS, DTP
programma's, Internet, etc. - allemaal in de praktijk geleerd. Daar
was geen jarenlange, kostbare, speels opgezette cursus voor nodig.
Nicki de Kler
nicki_de_kler@epson-europe.com
|
NRC Webpagina's
FEBRUARI 1997
|