WERELDWEB
	 
	 HET WEBVERHAAL
	  
	 UW BIJDRAGEN
 
  
>Overzicht 
 alle bijdragen  
 
  | 
Van: "Kler, Nicki de"  <Nicki_de_Kler@epson-europe.com> 
Datum: Donderdag 13 maart 1997  17:16 
 
Reactie op Ton op de Weegh 
 Ik ben misschien van een jongere generatie dan meneer Op de Weegh (24 
 jaar), ik kan me in ieder geval herinneren dat wij op de middelbare 
 school computerles kregen. Zo'n 20 computers waren er, voor 1600 
 leerlingen, en eerlijk gezegd heb ik hierin nooit een probleem 
 gezien.
 
 Op school wordt van je verwacht iets te leren over het leven, over het 
 verleden, over verschillende wetenschappen. Maar waarom iedere 
 scholier voorbereiden op
 een toekomstige baan met alle multi-media toeters en bellen eraan, 
 terwijl misschien maar 20% van hen daar daadwerkelijk intensief mee te 
 maken krijgt?
 
 Onlangs hoorde ik iemand in het NOS journaal verkondigen dat iedere 
 scholier minstens over een notebook/laptop moest beschikken. Weet zo'n 
 keuveltante wel wat dat kost, vraag ik me dan af. 4500 gulden per 
 scholier, maal honderduizenden? Een vrachtwagenchaffeur, kapster, 
 winkelbediende, putjesschepper (noem maar op) - wat moet die met die 
 heftige computer-kennis?
 
 Van de andere kant is het ook zo, dat vele pappa's en mamma's thuis 
 een leuk homecomputertje hebben, of de kids een fijne spelcomputer 
 voor hun verjaardag cadeau doen. Al spelenderwijs leert zo'n kind dan 
 thuis toch wel hoe het werkt!
 
 Ik ben van de HBO gekomen met als enige computerkennis WordPerfect 5.1 
 (omdat dat op die school gebruikt werd). Nu werk ik met MS, DTP 
 programma's, Internet, etc. - allemaal in de praktijk geleerd. Daar 
 was geen jarenlange, kostbare, speels opgezette cursus voor nodig.
 
 Nicki de Kler
 
nicki_de_kler@epson-europe.com
  
 
  | 
NRC Webpagina's 
FEBRUARI 1997
 
 
  |