U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
     
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 



 WERELDWEB
 HET WEBVERHAAL
 
 UW BIJDRAGEN


>Overzicht
alle bijdragen

Van: Thijs Vieleers <t.f.p.vieleers@st.hanze.nl>
Datum: Donderdag 27 maart 1997  14:18

Bijdrage 4: Adverteren/commercie

Ik denk dat reclame op internet een van de meest interessante onderwerpen is van het moment. Enkele weken geleden berichtte Adformatie nog dat er een tweedeling is ontstaan tussen slechts enkele reclamebureaus die het medium wel serieus nemen en de meerderheid die nog steeds aan de zijlijn staan toe te kijken. Waarom dan deze passiviteit van de reclamewereld? Internet is toch een medium waar iedere marketeer alleen maar van kan dromen? Beeld, tekst en geluid gecombineerd met een direct contact met de klant, wat wil je nog meer? De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel. Het heeft zich namelijk in het verleden ook al eens voorgedaan. Bij de opkomst van de video-techniek wist ook geen enkele reclamemaker hoe om te gaan met dit nieuwe gereedschap. Gevolg: de techneut maakt een reclamefilmpjes met tientallen overgangseffecten, waarbij de creativiteit ver is te zoeken. Nu zien we hetzelfde gebeuren. De techneut neemt de plaats in van de creatieve, omdat deze laatste niet weet om te gaan met dit nieuwe medium. Thijs Vieleers (23) Student Commerciele Economie te Groningen

NRC Webpagina's
MAART 1997

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl) MAART 1997