WERELDWEB
HET WEBVERHAAL
UW BIJDRAGEN
>Overzicht
alle bijdragen
|
Van: Thijs Vieleers <t.f.p.vieleers@st.hanze.nl>
Datum: Donderdag 27 maart 1997 14:18
Bijdrage 4: Adverteren/commercie
Ik denk dat reclame op internet een van de meest interessante onderwerpen
is van het moment. Enkele weken geleden berichtte Adformatie nog dat er
een tweedeling is ontstaan tussen slechts enkele reclamebureaus die het
medium wel serieus nemen en de meerderheid die nog steeds aan de zijlijn
staan toe te kijken. Waarom dan deze passiviteit van de reclamewereld?
Internet is toch een medium waar iedere marketeer alleen maar van kan
dromen? Beeld, tekst en geluid gecombineerd met een direct contact met de
klant, wat wil je nog meer?
De reden hiervoor is eigenlijk heel simpel. Het heeft zich namelijk in
het verleden ook al eens voorgedaan. Bij de opkomst van de video-techniek
wist ook geen enkele reclamemaker hoe om te gaan met dit nieuwe
gereedschap. Gevolg: de techneut maakt een reclamefilmpjes met tientallen
overgangseffecten, waarbij de creativiteit ver is te zoeken. Nu zien we
hetzelfde gebeuren. De techneut neemt de plaats in van de creatieve,
omdat deze laatste niet weet om te gaan met dit nieuwe medium.
Thijs Vieleers (23)
Student Commerciele Economie te Groningen
|
NRC Webpagina's
MAART 1997
|