|
|
NIEUWS
TEGENSPRAAK
SUPPLEMENT
DOSSIERS
ARCHIEF
ADVERTENTIES
SERVICE
|
NIEUWSSELECTIE
|
ME moet totaal multimedia zijn
Door een onzer redacteuren
Programma-directeur K. Gerritsen noemt de samenwerking tussen verschillende media het belangrijkste kenmerk van ME. Zoals het programma Starmaker, dat vanaf begin maart als dagelijks tv-feuilleton de omvorming van een paar onbekende muzikale talenten tot popster zal volgen. De radio zender ME-FM (voorheen Veronica FM) en de website krijgen daarbij een belangrijke rol. Ook cd's, SMS-jes, billboards en de blikjes van Pepsi Cola doen mee met Starmaker. De wijziging van naam en koers zijn geen vrijwillige keus. De vereniging Verenica stapte uit HMG en nam de naam mee. De programma's, de bekende gezichten en de plek op de kabelnetten bleef bij de HMG. Die willen nu met een campagne van 15 miljoen gulden de herinnering aan Veronica doen vervagen en het merk ME promoten. Er is echter één heel grote onzekerheid aan HMG's plannen met ME. Mag de naam wel gebruikt worden? Het kledingbedrijf WE bestrijdt dat en heeft een kort geding aangespannen waarin een verbod wordt geëist. Op 16 maart doet de rechter uitspraak. Ook het internetdomein me.nl is nog niet in handen van HMG. Met de eigenaar, een automatiseringsbedrijf uit Kerkrade dat niets met de naam doet, wordt onderhandeld over de prijs. "En anders gebruiken we gewoon me-tv. nl en me- fm.nl", zegt Gerritsen.
|
NRC Webpagina's 24 FEBRUARI 2001
|
Bovenkant pagina |
|