M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Unilever stapt in Internetbedrijf
Door een onzer redacteuren
Beide partijen zijn van plan financiële middelen en kenis ter waarde van 200 miljoen dollar (zo'n 450 miljoen gulden) in de onderneming te steken. Unilever brengt geld, sponsoring en promotieactiviteiten in, iVillage stelt zijn Beauty Channel ter beschikking, technologie en een bedrag voor promotionele activiteiten. De nieuwe onderneming haalt zijn inkomsten uit reclame, sponsoring en elektronische verkoop van verzorgingsproducten. Unilever zegt iVillage als partner te hebben gekozen, omdat deze Amerikaanse onderneming een toonaangevend online netwerk voor vrouwen exploiteert. De producten voor schoonheid en persoonlijke verzorging die Unilever maakt worden voor 85 procent door vrouwen gekocht. David Stern, voormalig vice-president van Unilevers Interactive Brand Center, wordt algemeen directeur van het nieuwe Internetbedrijf. Volgens hem spelen Unilever en iVillage met het initiatief in op de behoefte van vrouwen aan " een compleet, niet aan een bedrijf gebonden pakket van producten en diensten. Daarom bevoorrechten we geen enkele partner of fabrikant ten aanzien van producten of informatie." iVillage, geleid door de Amerikaanse Candice Carpenter, richt zich met advies en 'praktische oplossingen' op vrouwen van 25 tot 55 jaar. Het exploiteert zestien themakanalen op terreinen als gezondheid, geld, carrière, huisdieren, en diverse 'winkelgebieden'.
|
NRC Webpagina's
16 FEBRUARI 2000
|
Bovenkant pagina |