U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
    M E D I A  
NIEUWS  | TEGENSPRAAK  | SUPPLEMENT  | AGENDA  | ARCHIEF  | ADVERTENTIES  | SERVICE 

  NIEUWSSELECTIE  
  KORT NIEUWS  
  RADIO & TELEVISIE  
  MEDIA  

Unilever stapt in Internetbedrijf

Door een onzer redacteuren
ROTTERDAM, 16 FEBR. Levensmiddelenconcern Unilever en de Amerikaanse Internetonderneming iVillage gaan hun krachten bundelen in een Internetbedrijf.

De onderneming, die gevestigd wordt in New York, zal een website exploiteren waar vrouwen terechtkunnen voor advies op het gebied van schoonheid en persoonlijke verzorging. Bezoekers kunnen via de site cosmetica kopen, praktische adviezen krijgen en communiceren met experts. Volgens een persbericht van Unilever, een van 's werelds grootste fabrikanten van cosmetica, zal de site zich niet beperken tot specifieke merken of producenten.

Beide partijen zijn van plan financiële middelen en kenis ter waarde van 200 miljoen dollar (zo'n 450 miljoen gulden) in de onderneming te steken. Unilever brengt geld, sponsoring en promotieactiviteiten in, iVillage stelt zijn Beauty Channel ter beschikking, technologie en een bedrag voor promotionele activiteiten. De nieuwe onderneming haalt zijn inkomsten uit reclame, sponsoring en elektronische verkoop van verzorgingsproducten.

Unilever zegt iVillage als partner te hebben gekozen, omdat deze Amerikaanse onderneming een toonaangevend online netwerk voor vrouwen exploiteert. De producten voor schoonheid en persoonlijke verzorging die Unilever maakt worden voor 85 procent door vrouwen gekocht.

David Stern, voormalig vice-president van Unilevers Interactive Brand Center, wordt algemeen directeur van het nieuwe Internetbedrijf. Volgens hem spelen Unilever en iVillage met het initiatief in op de behoefte van vrouwen aan " een compleet, niet aan een bedrijf gebonden pakket van producten en diensten. Daarom bevoorrechten we geen enkele partner of fabrikant ten aanzien van producten of informatie."

iVillage, geleid door de Amerikaanse Candice Carpenter, richt zich met advies en 'praktische oplossingen' op vrouwen van 25 tot 55 jaar. Het exploiteert zestien themakanalen op terreinen als gezondheid, geld, carrière, huisdieren, en diverse 'winkelgebieden'.

NRC Webpagina's
16 FEBRUARI 2000


    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC HANDELSBLAD (web@nrc.nl)