.
Doors of 
Perception

Doors of Perception

Joachim Layes (Dts) en Philip White (VS) van Philips Corporate Design.

Layes: ,,Voor Philips Corporate Design ontwerpen we niet alleen de huisstijl maar ook produkt-concepten. We zijn hier op zoek naar hints voor de toekomst. Wat op dit congres wordt gepresenteerd eindigt misschien wel op de consumentenmarkt. Ik neem geen concrete ideeën mee naar huis. We zitten hier bij elkaar en brainstormen wat. Maar misschien dat daar over drie maanden opeens iets uit voortkomt. De filosofische verhalen zijn misschien soms wat vaag, maar ze bieden wel een referentiekader.

Portret
,,Ontwerpers moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Het gaat veel verder dan alleen maar de estethische kant van produkten. Ze moeten zich bewust zijn van de invloed van massa-goederen op ons gedrag. En ze moeten nadenken over de vraag of iets recycleb aar is, of het met minder energie geproduceerd kan worden. Wat je ook doet _ zoals bijvoorbeeld het weggooien van dit plastic bekertje _ het komt uiteindelijk altijd weer bij jezelf terug.''



NRC Webpagina's (c) NRC Handelsblad (13 NOVEMBER 1995 / web@nrc.nl)

Voorpagina Nieuws