U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.
Klik hier
N R C   H A N D E L S B L A D  -  M E D I A
NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE

 NIEUWSSELECTIE 
 KORT NIEUWS 
 RADIO & TELEVISIE 
 MEDIA 

France Télécom concurreert met prijs vaste telefonie

Door onze correspondent
PARIJS, 3 OKT. France Télécom zal met ingang van november op de behoefte van de klant toegesneden standaardpakketten voor de vaste telefoon gaan aanbieden, vergelijkbaar met de contracten voor de mobiele telefonie. De verplichting een abonnement te nemen vervalt daarmee. De klant koopt een vast aantal uren per maand tegen een standaardtarief, waarbij het abonnement is inbegrepen.

France Télécom gaat landelijke en lokale pakketten aanbieden. De zogeheten 'lignes France' bieden vijf verschillende contractmogelijkheden. Ongeacht het tijdstip en de afstand kan men binnen Frankrijk voor ongeveer 50 gulden per maand drie uur bellen. Vijf uur kosten 65 gulden, twintig uur ongeveer 165 gulden. De contracten voor lokaal telefoonverkeer lopen van ongeveer 40 gulden per maand voor drie uur tot 110 gulden voor twintig uur. Meer verbruik dan in het contract overeengekomen wordt tegen het normale tarief in rekening gebracht, evenals servicenummers en internationaal telefoonverkeer. De klant mag drie keer per jaar veranderen van contract.

Telefoonbedrijf Tele2, die de goedkoopste tarieven heeft voor landelijk telefoonverkeer, heeft vanwege vermeende concurrentievervalsing geprotesteerd tegen het nieuwe inititatief van France Télécom. Directeur Jean-Louis Constanza acht het "onwettig" dat het voorheen niet aan concurrentie onderhevige abonnement ineens onderdeel wordt van wel aan concurrentie onderhevige tarieven.

Het telecommunicatiebedrijf Cegetel heeft om dezelfde reden geprotesteerd. France Télécom heeft de nieuwe service voorgelegd aan de ART, een raad van toezicht, die deze week nog uitsluitsel zal geven.

NRC Webpagina's
3 OKTOBER 2000


( a d v e r t e n t i e s )

Klik hier

Klik hier

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad