M E D I A
|
NIEUWSSELECTIE
|
Reed Elsevier koopt uitgever VS
Door een onzer redacteuren
Bouw en constructie zijn, naast media, amusement en detailhandel, sectoren waarin Cahners goede resultaten boekt. Met de uitgaven op het terrein van industrie (Manufacturing Net), elektronica (e-Insite) en reizen gaat het slecht. Reed Elsevier heeft in de tweede helft van 1999 een grote reorganisatie doorgevoerd bij Cahners om de resultaten op te krikken. Cahners, met 180 miljoen euro goed voor 3,4 procent van de omzet van Reed Elsevier, boekte vorig jaar nauwelijks omzetgroei. Het bedrijfsresultaat daalde 40 procent, vooral door de reorganisatie. De divisie vakinformatie van Reed Elsevier, waarvan ook Reed Business Information en Elsevier Bedrijfsinformatie deel uitmaken, kan dit jaar 180 miljoen euro besteden aan investeringen en overnames op het terrein van Internet. Dit is onderdeel van een grootscheeps investeringsprogramma dat de nieuwe bestuursvoorzitter van Reed Elsevier, Crispin Davis, vorige maand aankondigde. De uitgever steekt in drie jaar tijd 1.200 miljoen euro in Internet-producten. Cahners heeft dit jaar nog twee andere overnames op dit terrein gedaan, die beide een aanvulling vormen op Variety.com, Cahners uitgave voor de media- en amusementsindustrie. In januari kocht het MarketCast, dat via elektronische databanken marketinginformatie voor de amusementsindustrie verkoopt. Eerder deze maand verwierf Cahners Media Publishing International, een elektronische uitgever van informatie voor tv- producenten.
|
NRC Webpagina's
28 MAART 2000
|
Bovenkant pagina |