U kijkt naar de website van NRC Handelsblad gedurende de periode 1995-2001. Bezoek ook de de huidige site.

NIEUWS  TEGENSPRAAK  SUPPLEMENT  DOSSIERS  ARCHIEF  ADVERTENTIES   SERVICE


Dossier Telecom

Dossier UPC

Nieuws

Achtergrond

Financieel

Kabel

Internet (Chello)

Media

Kabeltelefonie

Bedrijfsprofiel

Links






Reacties

Omroep zet UPC zwaar onder druk

Door een onzer redacteuren
AMSTERDAM, 11 OKT. Drie consumentenprogramma's van de publieke omroep roepen kijkers op kabelmaatschappij UPC voorlopig geen abonnementsgeld te betalen. Ze beschuldigen UPC van grove nalatigheid.

De betrokken programma's, Radar, Ook dat nog en De Televisieman, hebben van kijkers een waslijst van zeer uiteenlopende klachten ontvangen, met name over de internetverbindingen die UPC aanbiedt. De zogeheten e-mailserver, die elektronische post afhandelt, werkt te traag, de helpdesk is onbereikbaar, kabelverbindingen zijn traag en vallen plotseling uit, de service bij de abonnee thuis is slecht en de wachttijden voor nieuwe abonnees zijn te lang. Ook telefoneren via de kabel, met UPC's Priority Telecom, levert regelmatig problemen op. UPC heeft in anderhalf jaar meermalen beloofd de problemen op te lossen, maar tot nu toe is er niets gebeurd, aldus de consumentenprogramma's. UPC gaf vanmorgen geen inhoudelijk commentaar. "De zaak is zeer ernstig", aldus een woordvoerder. "Daarom is UPC tot op het hoogste niveau in overleg." UPC heeft miljarden geïnvesteerd in de acquisitie van kabelnetten en de aanpassing daarvan voor nieuwe diensten als internet. Medio dit jaar bediende het bedrijf in Europa 230.000 abonnees.

Ook Casema kent grote problemen met zijn internetverbindingen. Twee maanden geleden stemde deze kabelmaatschappij in met een abonnementskorting van 25 procent in achttien gemeenten totdat de problemen zijn opgelost.

NRC Webpagina's
11 oktober 2000

    Bovenkant pagina

NRC Webpagina's © NRC Handelsblad