venster sluiten

Hoofdstuk 2: voetnoten

1. Openbaar verhoor van mevrouw H.T.S. van Opijnen, 3 februari 1999 (verhoor 14).

2. Federal Aviation Regulations, part 25 571, amendment 8.

3. Openbaar verhoor van de heer P.P. Griffioen, 3 februari 1999 (verhoor 16).

4. Openbaar verhoor van de heer A.J. Bos, 27 januari 1999 (verhoor 3).

5. Openbaar verhoor van de heer S.S. Koopmans, 3 februari 1999 (verhoor 15).

6. Openbaar verhoor van de heer E.H. ter Braake, 3 februari 1999 (verhoor 14).

7. Brief van Mr. Hindenberger van Boeing aan de Enquêtecommissie, 2 februari 1999, kenmerk B-B600-16 604-ASI, ECB 99472.

8. TK 1992-1993, 22 861, nr. 1.

9. Brief van de heer J. Feldschuh, President El Al, aan de Enquêtecommissie, 10 januari 1999, ECB 99134.

10. Openbaar verhoor van de heer J.W. Kaspers, 27 januari 1999 (verhoor 2).

11. Openbaar verhoor van de heer H.N. Wolleswinkel, 5 februari 1999 (verhoor 23).

12. Bureau Vooronderzoek, aircraft accident report 92-11, El Al flight 1862, Boeing 747-258F 4X-AXG, Bijlmermeer, Amsterdam, October 4, 1992, Hoofddorp, 4 oktober 1993.

13. Openbaar verhoor van de heer E.R. Müller, 5 februari 1999 (verhoor 26).

14. Raad voor de Luchtvaart, aircraft accident report 92-11, El Al flight 1862, Boeing 747-258F 4X-AXG, Bijlmermeer, Amsterdam, October 4, 1992, Hoofddorp, 24 februari 1993.

15. Openbaar verhoor van de heer F.J. Erhart, 3 februari 1999 (verhoor 17).

16. Openbaar verhoor van de heer C.M.B. Gaalman, 4 februari 1999 (verhoor 20).

17. Brief van de heer P.C. de Kraker, radarspecialist bij de LVNL, aan de heer Koopmans, 18 januari 1999, ECB 991968.

18. M.H. Smaili, Flight Data Reconstruction and Simulation of El Al 1862, Delft University of Technology, Delft, November 1997.

19. Openbaar verhoor van de heer K.E. Beumkes, 17 februari 1999 (verhoor 43).

20. Openbaar verhoor van de heer H. van Klaveren, 4 februari 1999 (verhoor 18).

21. Van Klaveren, H., El Al Boeing 747 4X-AXG, Review of the technical service history and maintenance, Hoofddorp, 26 oktober 1992.

22. Brief van de heer A. Yarkoni, DG van de Civil Aviation Authority van Israël, aan de Enquêtecommissie, kenmerk 2755, 8 april 1999, ECB 991959.

23. Openbaar verhoor van de heer L.O. O'Neill, 4 februari 1999 (verhoor 19).

24. Openbaar verhoor van de heer H.T. Bollinger, 4 februari 1999 (verhoor 21).

25. Brief van de heer Purvis, Boeing, aan de heer Wolleswinkel m.b.t. El Al 747–200F Accident, kenmerk B-U01B-14236-ASI, 5 april 1993.

26. Brief van R.J. Hinderberger, Boeing, aan de Enquêtecommissie, m.b.t. El Al 747 4X-AXG Accident at Amsterdam, 9 maart 1999, kenmerk B-BH200–16631-ASI, ECB 991552.

27. Fax bericht van de heer A. Amir, Executive Vice President El Al, aan de heer Wolleswinkel, 20 juli 1993.

28. Brief van J.W. Purvis, Boeing, aan de heer Wolleswinkel, kenmerk B-U01B-14369-ASI, BVO 259, d.d. 2 juli 1993.

29. Bertholet, L.C.P.; en Latour, P.L. De stand van de motoren van de El Al Boeing 747–258F, 4X-AXG, op 04.10.92, Amsterdam, 16 januari 1995.

30. Brief van R.J. Hindenberger, Director Air Safety Investigation Boeing, aan de Commissie, 2 februari 1999, kenmerk B-B600–16604-ASI, ECB 99472.

31. Walraven, J.; e.a., Onderlinge verschillen in de stand van de motoren van de El Al Boeing 4X-AXG op 04-10-92; een evaluatie op basis van fotografisch bewijsmateriaal, TNO rapport TM-96-C050, Soesterberg, 26 juli 1996.

32. Oldersma, A. en Wanhill, R.J.H.; Investigation of the outboard mid-spar fuse pin from the pylon of engine #3 of El Al flight 1862, NLR CR 93030 C, Amsterdam, 1 februari 1993.

33. Wanhill, R.J.H.; Investigation of the inboard mid-spar fitting from the pylon og engine #3 of El Al flight 1862, NLR CR 92545 C, Amsterdam, 29 oktober 1992.

34. Oldersma, A.; Investigation of the wing forward beam at the location of the pylon of engine #3 of El Al flight 1862, NLR CR 93 248 C, Amsterdam, 4 juni 1993.

35. Boeing Materials Technology department, Metallurgical investigati